Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia:
6.00 – 8.20
Schodzenie się dzieci.
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form aktywności wynikających z indywidualnych potrzeb i zainteresowań np. zabawy tematyczne, konstrukcyjno-techniczne, manualne, badawcze, ruchowe, integracyjne.
Zabawy i pogadanki inspirowane przez nauczyciela.
8.20 – 8.30
Zestawy zabaw i ćwiczeń porannych - organizowanie warunków do kształtowania prawidłowej postawy ciała.
8.30 – 9.10
Śniadanie. Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
- przygotowanie do posiłku,
- czynności samoobsługowe,
- prace porządkowe po posiłku,
- pełnienie dyżurów.
9.10 – 11.00
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, wyzwalające różne rodzaje aktywności w oparciu o podstawę programową dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych dziecka.
Zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne organizowane w sali lub na świeżym powietrzu.
Zabawy samorzutne wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci.
Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
11.00 – 11.30
Drugie śniadanie. Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
- przygotowanie do posiłku,
- czynności i samoobsługowe,
- prace porządkowe po posiłku,
- pełnienie dyżurów.
11.30 – 13.30
Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej w sali i ogrodzie przedszkolnym.
Spacery, wycieczki, obserwacje przyrody.
Zabawy swobodne wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci.
Relaks przy muzyce, głośne czytanie, leżakowanie.
Przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim.
Praca indywidualna z dzieckiem.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia dodatkowe.
13.30 – 14.00
Obiad. Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
- przygotowanie do posiłku,
- czynności samoobsługowe,
- prace porządkowe po posiłku,
- pełnienie dyżurów.
14.00 – 14.30
Odpoczynek poobiedni. Zabawy relaksacyjne, słuchanie muzyki, czytanie bajek, opowiadań.
Zabawy swobodne wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci.
Zajęcia dodatkowe.
Koło zainteresowań.
14.30 – 17.00
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form aktywności wynikających z indywidualnych potrzeb i zainteresowań np. zabawy dowolne, ruchowe, tematyczne, konstrukcyjno-techniczne, manualne.
Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci.
Zabawy i pogadanki inspirowane przez nauczyciela.
Rozchodzenie się dzieci.